fbpx

Hoe verkoopt een goede makelaar je vastgoed?

Als je eenmaal beslist om met de juiste vastgoedmakelaar in zee te gaan, heb je torenhoge verwachtingen. Na een gratis schatting, vertrouw je erop dat deze immo-expert je woning zo vlot en efficiënt mogelijk aan de maximale prijs verkoopt.

Die goeie ouwe tijd dat fanatieke huizenjagers langzaam door de straten manoeuvreerden om verkoopborden te spotten, is voorbij. Daarnaast omcirkelt niemand nog – met een rode pen in de aanslag en een dampende kop koffie in de hand – aanlokkelijke woningadvertenties op zondagochtend.

Nee, deze digitale tijden vragen om extra inspanningen. We durven zelfs zeggen dat een goede makelaar tegenwoordig gelijkstaat aan een ervaren marketeer. Het is nu eenmaal cruciaal om in te zetten op meerdere mediakanalen. Alleen zo verkoop jij vliegensvlug je pand.

Nieuwsgierig hoe wij te werk gaan? Met onderstaand overzicht neem je een kijkje achter de (marketing)schermen van SEYS Vastgoed!

1. Een aantrekkelijk plaatje scoort beter

We zeiden het al, het is ongeoorloofd om niet mee te zijn in de digitale wereld. Vandaag de dag beginnen bezichtigingen vaak online. Geïnteresseerden bekijken foto’s en worden meegezogen in virtuele rondleidingen. Als ze dan niet houden van wat ze zien, nemen ze niet de moeite om je huis in persoon te bezoeken.

Een goede makelaar speelt hier uiteraard op in. Wij werken samen met een topfotograaf die uitmuntende foto’s en video’s neemt. Of wat denk je van spectaculaire dronebeelden zodat de woning helemaal tot zijn recht komt?

2. De ene website is de andere niet

Ieder kantoor beschikt over zijn eigen website, maar als deze nauwelijks bezocht wordt, krijgen niet veel mensen jouw pand te zien. Wij zetten sterk in op onze online aanwezigheid en tikken al snel duizenden unieke websitebezoekers per maand aan. Een eigen, professionele website is dus onmisbaar. Toch is dit niet voldoende. Veel nieuwsgierigen zoeken dagelijks op verschillende immosites. Deze geven een beeld van de huizen die in een bepaalde regio te koop staan. Daarom publiceren we je pand ook op Immoweb, Zimmo, Proxio, Realo, Immovlan enzovoort. Doet je makelaar dit niet? Dan slaat hij hier de plank serieus mis.

3. Het klassieke uithangbord

Ook al zetten vastgoedprofessionals in op meerdere kanalen, toch is een verkoopbord nog steeds belangrijk. Een stijlvol bord dat direct in het oog springt, brengt nog steeds heel wat reactie teweeg. Check zeker of het telefoonnummer duidelijk zichtbaar is en neem desnoods de proef op de som. Neemt de makelaar zijn telefoon onmiddellijk op? Of kom je terecht in een kantoor waar ze je steeds van hot naar her doorverbinden? Een directe respons is niet alleen een extra service, maar is ook alweer een stapje dichter bij een succesvolle verkoop.

4. Sociale media is een must

Het ontgaat niemand. Het sociale medialandschap is in de loop der jaren sterk gegroeid en veranderd. Daarom gebruiken wij sociale media om nieuwe panden op een uitnodigende manier in de kijker te zetten. Zo bereiken we snel lokale kopers.

Verder zijn sociale media advertenties enorm waardevol. Bij het adverteren kan een makelaar zich meteen richten tot gebruikers die interesse tonen in de aankoop van een woning in een bepaald gebied. Als dat geen meerwaarde is!

5. Bezoekdagen organiseren

Een bezoekdag is een uitstekend moment om alle kandidaat-kopers over de vloer te laten komen en een rondleiding te geven.

Na zo’n dag kunnen bezoekers een schriftelijk bod uitbrengen. We leggen je het hoogste bedrag voor. Het is dan aan jou om het al dan niet te aanvaarden.

6. Een doordachte marketingstrategie

Een doordachte marketingstrategie is cruciaal als een makelaar zich wil onderscheiden. Daarom werken wij samen met professionals die per pand bekijken hoe we dit vastgoed het best in de markt plaatsen. Zo garanderen wij een vlotte en snelle verkoop.

We hadden het eerder al over het belang van de eigen website, andere immosites en sociale media. Via deze platformen zorgen we ervoor dat jouw pand een vlot en hoog bereik heeft  bij potentiële kopers. Vaak laten we je pand promoten met de hulp van experts om dit bereik nog groter te maken. Zie dit maar als een extra dienst van SEYS Vastgoed en zonder extra kost voor jou!

Ook halen wij het maximum uit Google. Door het gebruik van verschillende technieken, scoren wij hoog in de ranking van de zoekmachine. Zo is jouw pand makkelijker vindbaar.

7. Actie ondernemen

Bovenstaande initiatieven geven huizenjagers ongetwijfeld één (of meerdere) duwtjes in de rug. Desondanks is het geen goed idee als een makelaar passief wacht op een telefoontje of e-mail. Nee, een goede verkoper onderneemt actie. ‘Stilstaan is achteruitgaan’ is één van onze favoriete uitdrukkingen. Zet dat maar op zo’n tegeltje dat je in de keuken kunt hangen!

Dagelijks hebben wij contact met belangstellenden. We houden zeer goed bij wat mensen zoeken en spelen hierdoor kort op de bal.

We sturen actief e-mails naar ons uitgebreid cliënteel en bellen potentiële kopers op. Gepassioneerd vertellen we over jouw pand. Doordat wij lokaal sterk verankerd zijn, kunnen we een bezoek inplannen nog voordat het gebouw te koop staat.

Je huis snel, efficiënt en zorgeloos verkopen?

Hef jij binnenkort ook het glas op een vlotte verkoop? Neem vrijblijvend contact op met SEYS Vastgoed. Wij halen alles uit de kast en maken van de verkoop van je woning een succesverhaal. Daarnaast staat een persoonlijke en professionele aanpak bij ons centraal. Met kantoren in Diksmuide en Koksijde zijn wij dé regiospecialist. Contacteer ons en wij komen graag langs voor een (vast)goed gesprek!


Recente Blogposts

Bereken eenvoudig de prijs

Bij SEYS vastgoed kunnen we heel snel schakelen en direct opstarten. Dat is een extra service die we bieden voor mensen die snel & vlot willen verkopen. Alles start met een juiste waardebepaling van uw eigendom.